ג'אנק פוד

החוק הראשון בדרך לירידה במשקל הוא, כמו שכולנו יודעים, תזונה נכונה. אנחנו יודעים שבלי להפחית מאכלים עתירי קלוריות אין לנו הרבה סיכוי לרדת במשקל. כן, נוכל לעשות פעילות גופנית אינטנסיבית ולהגיע למצב של גרעון קלורי למרות כל מה שאנחנו אוכלים, אבל זה יהיה לנו הרבה יותר קשה. דיאטניות ותזונאיות ברחבי העולם תמיד ייעצו לנו לשלב תזונה נכונה ופעילות גופנית על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר ובריאות יותר.

אך האם בכל זאת אפשר לשלב בין ג'אנק פוד ופעילות גופנית?

ראשית, יש לציין כי הכל שאלה של מטרות. אם המטרה שלנו היא לרדת במשקל כמה שיותר מהר, בלי להתחשב בבריאות, יכול להיות שזה בכלל לא משנה מה נאכל. יש דיאטות המתבססות על מעט מאוד מאכלים ומעט מאוד פעילות גופנית ובכל זאת מצליחים לרדת במשקל במהירות. השאלה שצריכה להישאל בדיאטות הללו היא האם הן בריאות? ברוב המקרים לא. מצד שני, ספורטאים מקצוענים אשר עוסקים בפעילות גופנית באופן יומיומי צורכים הרבה יותר קלוריות מרובנו ולמרות זאת הם לא משמינים אלא מתחטבים. לכן קודם כל אנו צריכים לשאול את עצמנו מה המטרה שלנו.

בהנחה שהחלטנו שאנו מעוניינים לרדת במשקל אך אין לנו עניין להיפטר ממאכלי הג'אנק פוד מסיבה זו או אחרת (למשל – אנשים שעובדים שעות רבות במהלך היום ואין להם זמן להכין אוכל בריא, או לחילופין אנשים שלא יכולים לסבול ירקות), יש כמה שיטות להצליח לעשות את זה. אנו מציינים כי שיטה זו לא מומלצת ותמיד עדיף לשלב פעילות גופנית עם תזונה נכונה ובריאה.

מאמן הכושר גל באוך טוען כי הדרך לאושר היא לבלות ולאכול בלילה, ולהתאמן בבוקר. הוא מצליח לתחזק תזונה המשלבת הרבה ג'אנק פוד, מבצע פעילות גופנית על בסיס יומיומי ומצליח לשמור על הקוביות בבטן. באוך כיום מאמן כושר מבוקש, הרבה מכוכבי הריאליטי והמפורסמים עוברים אצלו. בעברו הוא למד תזונה וקורס מדריכי כושר והיום הוא משלב את המקצוע שלו ביחד עם בילויי לילה והתחככות עם כל האנשים החשובים. המתאמנים שלו הם בדרך כלל אנשים שמחפשים משהו אחר.

הוא לא מאמן כושר רגיל והוא מעביר למתאמנים שלו את מה שהוא מעביר לעצמו – את השילוב של הנאות, אוכל שלרוב לא הולך יד ביד עם אימוני כושר וגם הרבה ספורט. הוא לא מאמין באיסורים וטוען שכמו שאימון כושר פועל על האושר הפיזי, הנאות ליליות ואוכל שמן יכול לעבוד על האושר הנפשי. המתאמנים שלו מגיעים אליו בשביל לשפר את איכות חייהם, והוא עושה זאת גם דרך אימוני הכושר וגם דרך הגישה שלו לחיים הנהנתיים. "אני אוכל ג'אנק פוד ונהנה מאוכל, ועם זאת מצליח לשמור על בריאות תקינה. הכל במתינות ובמידה כמובן. קוביות בבטן מתחזקים עם תזונה נכונה ואימונים חכמים ונכונים. וברגע שנמאס? לא בכוח".